Jobb, London och lugnet före stormen

Rubriken summerar senaste tiden pretty much.

Jobbar och sliter (nja kanske inte) med barnen på kortids. Har insett att det mest är psykiskt jobbigt istället för fysiskt men det är samtidigt väldigt roligt och givande också.

Jag var ledig söndag-onsdag denna veckan så passade på att åka på en weekend/weekstart till härliga London. Det var första gången jag reste själv och det var faktiskt skönt. Var lite nervös innan men det gick hur bra som helst och jag upptäckte att man lade märke till mycket mera saker när man var iväg själv. London bjöd på fint väder, shopping, god mat och bara härligt häng liksom, så skönt att komma iväg.

Jobbet rullar på och jag konstaterade idag att jag bara har fyra pass kvar innan jag slutar varav två är superkorta! Idag är det endast en liten ynka vecka kvar tills jag ger mig in i ett nytt kapitel. På söndag flyttar jag till Oslo igen för att gå en initial course för ett stort flygsällskap och sedan börja jobba som flygvärdinna!! Det ska bli så himla roligt och jag har inte rikigt insett hur stor grej det här är. I mitten på förra veckan så fick jag första leveransen av min uniform och strax de efter ett långt mail från min kontaktperson med en massa info, så då kändes det lite mera äkta. Just nu är jag inte alls nervös utan det är lugnet före stormen i min hjärna. Det är lite mera kaos i lägenheten med flyttkartonger hit o dit, men det börjar ordna upp sig.
Jag ska under den här tiden hyra ut min lägenhet i andrahand och allt det gjordes färdigt förra veckan, det känns skönt! Hoppas att de som ska bo här kommer ta hand om lägenheten och trivas lika bra som jag har gjort :)

Nu är klockan mycket så ska krya ner i sängen och sova lite. Imorgon är jag ledig men har en del ärenden som ska fixas! Puss o kram.

Ledighet och minisemester x2

Är inne på sjätte dagen av välbehövlig ledighet och börjar bli något rastlös. Jobbade fram till torsdag förra veckan och har alltså varit ledig sen i fredags. I fredags satte jag mig på tåget upp till Stockholm för art hälsa på en vän. Det var en trevlig fredag som innehöll öl på Medis och sen vidare till ett annat ställe för lite drinkar. I lördags käkade vi lunch på söder innan jag gick en sväng på stan och sedan åkte hem till Linkan igen. I söndags åkte jag på minisemester med päronen och Falkenberg var destinationen. Det var faktiskt första gången i mitt tjugotvååriga liv som jag besökte detta västkustparadis, men absolut inte den sista! Helt nykär i det där stället. Vi var på Vallarna och kollade på buskis och sen åt vi middag på stan. Hotellet vi bodde på låg precis vid Skrea Strand och vi hade balkong med utsikt över havet, helt perfekt!
I måndags åkte vi hemåt igen, givetvis med ett stopp på ge-kås i Ullared. Kom hem några fynd rikare, även om jag fick lägga band på mig själv för att inte köpa tokmycket inredningsprylar.
Igår och idag har jag inte gjort många knop. Gårdagen bjöd på lite träning, en liten stund i solen (och blåsten!) men annars var det rätt lugnt. Precis så som lediga dagar ska vara! Dagens dåliga väder har gjort att jag varvar med att kolla Suits och läsa bok. Gillar ledighet!

En glad tjej påväg till Falkenberg!