London, Manchester och lite jobb

Hejhopp! Mina 8 lediga dagar som jag skrev om sist har swishat förbi och så också fem dagar på jobbet.

Jag var på jubileumsfest och firade att SAS i år har varit i luften i 70 år. Kvällen var hur kul som helst, jag är så lyckligt lottad som har så många roliga kollegor :)

Dagen efter åkte jag till London för att spendera två dagar där, man kan aldrig få för mycket av London liksom. På tisdagen satte jag mig på ett tåg upp till Manchester för att gå på en spelning. En speling som jag väntat på sedan jag var ca 14 år, äntligen skulle jag få se Mcfly!  Det var såklart helt awesome, och jag blev påmind om varför jag hade största crushen på Dougie när jag var 14-15, satan vilken babe han är 😍
Dagen efter det var det dags att åka hem igen, men blev inte hemma så himla länge. Ett väldigt farande och flängande denna ledighet. På torsdagsmorgonen satte jag mig på tåget (omväxlig förnöjer liksom) till Stockholm. Lukas skulle ha layover och vi hade bokat in Gröna Lund på agendan. Kom fram till Stockholm vid 11 och överraskade först Erica med blommor på hennes kontor på EY. Hann äta lunch och catcha upp lite med henne, så det var väldigt trevligt.

När Lukas kom så drog vi direkt till grönan och åkte karuseller hela eftermiddagen, så himla kul! Dagen avslutades med film och max-mat, en perfekt layover enligt Lukas.

I söndags var det återigen dags att ge sig iväg på fem dagars jobb. Jag har haft en tidig slinga som har inneburit uppstigning mellan 4-5 varje morgon. Så jag har gått och varit trött i princip hela tiden, men jag har ändå haft så roligt på jobbet! Igår avslutade vi slingan med en tur/retur till Rom Fiumincino. När vi hade landat i Oslo kom en pax fram till mig och tackade så mycket för en superbra tur. Han berättade också att han och hans fru flyger en hel del, men att detta var den absolut hyggligaste besättningen de hade haft. Det var fler passagerare som speciellt tackade för en trevlig tur och det gör mig SÅÅ glad när folk berättar att de har haft det bra på en flight jag har jobbat på. Det är en av anledningarna till att jag älskar mitt jobb!

Idag är jag ledig och har städat hela lägenheten, det var välbehövligt. Ska bara mysa resten av dagen. Imorgon blir det HJELP! med ett par kollegor, kommer bli topp!

Jubileumsfest med Stener, lite läppstift på tanden hör väl till 😅😂

Mcfly 💙

Gröna Lund med Lukas

Zürich bound

Hallå! Sitter på flygtåget mot flygplatsen för att flyga en kvällsturnaround till Zürich. Taggad!
Igår kom jag hem från en helt toppen femdagarsslinga. Har haft stopp i Alta, Stavanger x2 och sist London. Har flugit med två fantastiska kollegor i kabinen under hela slingan och det har blivit massvis med skratt, skämt och historier från långlinjerna. Har varit ute och ätit med crewet tre gånger under denna slinga och det har varit hur trevligt som helst! I London åt vi indiskt, vilket jag är lite grön på, men det var jättegott och supertrevligt sällskap.
Annars så har jag hunnit med att träna och fixa litw ärenden under denna slinga. Det har varit tidigt upp i fem dagar nu, mellan 4-5, så jag som är en b-människa har gått omkring i nått slags zombie-mode senaste dagarna, vilket märktes inför sista leget igår då både jag och Maria var hur trötta som helst 😅
Har sovit ca 12 timmar i natt och det var nog välbehövligt.
Har för övrigt inte gjort många knop hemma idag, mest legat på soffan och kollat på film med Jenny som är sjuk, stackare.

Efter turen idag är jag ledig i 8 (!!!) dagar och imorgon väntar jubileumsfest, woop!

Igår fyllde styrman Mikkel 50 år, det firade vi med photoshoot,  kaffe och bullar 👌🏼🎉

Mjukstart på jobbet

Igår eftermiddag satte jag mig på en buss för att at mig upp till Oslo från Göteborg. Blev som vanligt påmind om varför jag inte åker buss oftare, det är SÅ långtråkigt att man nästan dör. Jag försökte dock sova så mycket som möjligt och det gick väl sådär. Väl hemma var både Marta och Jenny hemma. Blev en relativt tidig kväll dock då jag skulle upp tidigt imorse.
Så imorse drog jag ut på en femdagars. Hade en helt okej första dag idag då vi bara har flugit tur/retur till London och sen satt passiva upp till Alta där jag befinner mig nu. På flighten upp till Alta somnade jag som en stock strax efter takeoff och vaknade först när vi satte hjulen på backen här uppe.
Har varit ute på kvällen nu och ätit middag med två kollegor, det var väldigt trevligt och det kändes som det var väldigt länge sedan som jag gjorde något socialt på stopp, får bli skärpning.

Ja okej, är väl dags att hoppa in i duschen och sen bädda ner sig i sängen, imorgon ska vi flyga ALF-TOS-OSL-TRD-BGO-SVG, cirka Norge runt med andra ord, puss och kram!